آچاره؛ سامانه هوشمند درخواست خدمات

ارائه دهنده خدمات نظافت منزل، تعمیرات، کارواش، آموزش، مشاوره و ...

آچاره؛ سامانه هوشمند درخواست خدمات

ارائه دهنده خدمات نظافت منزل، تعمیرات، کارواش، آموزش، مشاوره و ...

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

پاسخ به این سوال بسیار بستگی به نوع خرابی کولر آبی دارد. اما معمولا توصیه می‌شود که در ابتدا فصل تابستان و قبل از راه‌اندازی کولر، به سرویس کولر آبی بپردازید تا به هنگام استفاده، نیازی به تعمیرات کولر خود نداشته باشید.

ابتدا لازم است بدانید که ساختمان این نوع از کولرها و قطعات آنها به سه بخش مکانیکی، الکتریکی و ثابت تقسیم‌بندی می‌شود.

بنابراین همواره یکی از این سه بخش خراب خواهد شد. برخی خرابی‌های شایع در کولر آبی عبارتند از:

  • گاهی اوقات فیوز برق کولر قطع می‌شود و این مساله باعث می‌شود تا کولر و پمپ آب روشن نشوند. در برخی مواقع باید فیوز تعویض شده و در پاره‌‌ای از اوقات نیز باید سیم‌کشی مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به اینکه این اتفاق ممکن است در هر ساعتی رخ دهد، به افراد متخصص برای تعمیر کولر آبی شبانه روزی نیاز است.
  • یکی دیگر از خرابی‌های رایج در تعمیر کولر آبی، خراب شدن سیم ‌پیچ راه‌انداز بوده که منجر به روشن نشدن آن می‌شود؛ با آشنایی با نحوه سیم کشی کولر آبی شاید بتوانید این مشکل را حل کنید.
  • یکی دیگر از خرابی‌های رایج در بحث تعمیر کولر آبی، باد داغ خروجی از آن است. در چنین مواقعی معمولا بخش الکتریکی کولر مشکلی نداشته و باید برخی قطعات مانند آب بخش‌کن‌ها و موارد مشابه به آن بررسی شوند. در این زمان ابتدا و قبل از هر اقدامی باید تشتک کولر آبی را مشاهده کنید. در بسیاری از اوقات با مشاهده چشمی متوجه می‌شوید که ایراد از کجا است.
  • گاهی اوقات نیز عملکرد نامناسب تسمه‌ها باعث می‌شوند تا قدرت سرمایشی کولر چندان زیاد نباشد. در این شرایط معمولا تسمه‌ها بیش از حد سفت یا شل هستند که باید آنها را تنظیم کرد.
  • ۹۹/۰۱/۲۷
  • تیم تحریریه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی